Астрономи на прагу открића: "Ово би могло бити нешто о чему никад нисмо ни размишљали"

Г.С.

Према аустралијским астрономима, идентификован је чудан ротирајући објект у Млечном путу који је другачији од свега што су астрономи до сад видјели. Објекат, који је први открио студент универзитета који је радио на свом факултетском раду, емитује масивни налет радиоталаса сваки сат, и то по три пута.

Према астрофизичарки Наташи Харлеј-Волкер, која је водила истраживање, тзв. "пулс" се јавља сваких 18,18 минута. Док се друге ствари у свемиру, попут пулсирајућих звијезда, пале и гасе, Харлеј-Волкер тврди да никада прије нису открили фреквенцију забиљежену сваких 18,18 минута.

Сматрају ово откриће "поприлично сабласним", рекла је Волкер и образложила да "не постоји ништа до сада њима познато и слично на небу".

Научна заједница сада покушава схватити шта су открили. Успјели су да утврде неколико чињеница након разматрања и сортирања прикупљених података. Наиме, објекат је удаљен око 4.000 свјетлосних година од Земље, изузетно је свијетао и има врло јако магнетско поље. Успркос томе што су сазнали, тврде да има још пуно загонетки за ријешити.

"Уз мало математике, открићете да та тијела не би требала имати довољно снаге за производњу оваквих радиоталаса сваких 20 минута. То једноставно не би требало бити могуће. Знамо само за један пулс бијелог патуљка, но ништа тако велико попут овог. Ово би могло бити нешто о чему никад нисмо ни размишљали, потпуно нови тип објекта. Била сам забринута да су то ванземаљци", признала је Хурлеy-Њалкер на питање да ли је снажан, стабилан радио сигнал из свемира могао послати неки други облик живота.