Астероид вечерас близу Земље

Агенције
Астероид вечерас близу Земље

Недавно откривени астероид вечерас ће се приближити Земљи и биће удаљен око 350.000 километара, односно биће ближе од Мјесеца, саопштили су британски научници.

Астероид по имену 2014DX110 открили су 28. фебруара британски научници који прате његову орбиту и путању.

Они су израчунали да ће вечерас нешто послије 22 часа бити на 348.000 километара од Земље, односно ближе од Месеца, који је удаљен 384.400 километара од наше планете.

Астероид ће проћи поред Земље и Мјесеца брзином од 53.100 километара на час. Стручњаци наводе да то неће ништа утицати на Земљу и да не постоји никаква опасност да удари у нашу планету. Због мале удаљености и свијетлости, астероид ће моћи да се види голим оком.

Према процијенама, астероид је дугачак између 20 и 40 метара и тежак 16 милиона килограма. Сљедећи пролазак надомак Земље биће 2046. године.

Астероиди или планетоиди су мала чврста тијела у планетарним системима. У поређењу с планетама и патуљастима планетама, мањи су и најчешће неправилног облика.

Већина астероида у Сунчевом систему налази се у астероидном појасу између Марса и Јупитера. До сада их је откривено више од 170.000, а више од 11.000 их је добило властита имену, поред каталошког броја.

Процијењује се да би их у нашем систему могло бити неколико милиона.