Београђанин успио да стане на један од најзахтјевнијих врхова Хималаја

ГС
Foto: Александар Милосављевић

Александар Милосављевић је кренуо пут Непала још 13. октобра заједно са још петоро чланова тима - хрватским алпинистима Леонардом Грубелицом, Луком Дубравићем, Антонијом Виљац и Ранком Јашовићем из Београда.

Путујући ка базном кампу, прошли су кроз бројне будистичке храмове, чувени Намче Базар, прешли преко висећих мостова, кроз кањоне, да би послије пет дана стигли подно Ама Даблама.

Како би организам навикли на надморску висину која их очекује, алпинисти су од првог дана по доласку кренули са прирпемама и аклиматизацијом пењући се на околне врхове. Уз помоћ својих шерпаса, Фурбе и Мингме, успјели су више пута да обаве адекватне ротације на висинске кампове Ц1 и Ц2, а све са циљем да поставе у висински камп Ц2 сву неопходну опрему за сам завршни успон

Нажалост, на почетку ротација на висинским камповима Ранко Јашовић је због здравствених проблема био принуђен да одустане од успона.

„Након анализе временске прогнозе тимски доносимо одлуку да кренемо на врх 30. октобра. Устајемо из шатора на висинском кампу Ц2, где смо одмарали и у 22.15, потпуно обучени за успон крећемо кроз мешавину стене и леда са висине од 6.200 метара ка врху Ама Даблама“, наводи Александар Милосављевић.

Објашњава да је то једна од најзахтјевнијих дионица руте, јер готово да нема мјеста за заклон у случају лавина, нема мјеста за одмор, а посебно нема мјеста за грешку, јер се налазе у потпуно негостољубивом окружењу на температури од минус 36 степени Целзијуса, са ударима ветра од 50 километара на сат, на потпуним вертикалама фронталног сњежног покривача.

.„Након готово 10 часова константног успона кроз кулоаре и миксеве, достижемо сам врх Ама Даблам (6.812 метар) 31. октобра 2022. у 08.51 по локалном времену. Остајемо на самом врху нешто близу 15 минута, тек да ухватимо неколико лепих кадрова и због велике хладноће одмах настављамо са спуштањем. Ноћили смо у висинском кампу Ц2 на 6.200 метара и одмах сутрадан спаковали сву опрему и упутили се према базном кампу“, каже Милосављевић.

Један од тренутака које ће заувек памтити са ове експедиције за Александра ће бити и то што је по повратку у базни камп имао част да се упозна са једним од својих великих узора, Нимсдаи Пурјаом, који је недавно поставио свјетски рекорд у најбрже попетих свих 14 највиших врхова свијета, а чији документарни филм Nothing is impossible (Ништа није немогуће) се приказује на Нетфликсовој платформи.

На питање шта му је сљедећи изазов, Александар одговара да му је потребно мало предаха, али да ће нам можда већ за двије године махнути са оног највишег врха свијета, преноси РТС.

Пратите нас на нашој Фејсбук и Инстаграм страници и Твитер налогу.