Бањалучанка Маја Давидовић доноси несвакидашње приче: Путовања празне новчаник, али шире видике и пуне срце

Јана Кезић
Foto: Маја Давидовић

БАЊАЛУКА - Да путовања уче више него било шта друго, те да и само један дан посвећен авантурама и жељи за упознавањем нечег другачијег напуни срце и прошири видике више од десет година свакодневице, свједоче заљубљеници у путовања који, осим познатих туристичких атракција, откривају и скривене кутке свјетских дестинација.

О томе је за “Глас Српске” говорила Маја Давидовић, која своја искуства са путовања преноси на “Инстаграм” профилу под називом “zmajadavid”. Ова Бањалучанка широког осмијеха и веселог духа, мајка четворо дјеце и супруга, по струци је инжењер пољопривреде, а тренутно је запослена у Центру за социјални рад као координатор.

Иако су путовања њена огромна љубав, истиче да “не живи” од “Инстаграма”, па се тако не може ни назвати инфлуенсерком. За тај израз кроз симпатични осмијех каже да јој је превише “тренди”, јер се веже за све и свашта.

Иако многи на друштвеним мрежама објављују травел приче, Маја се својом аутентичношћу посебно истакла, због чега је добила чак и неке пословне понуде.

На свом профилу, осим путовања, обрађује и приче важне за цјелокупну заједницу, а жеља јој је, како каже, да за неких пет година овај њен хоби прерасте у нешто више.

- Волим да пишем, да дам свој утисак и на тај начин помогнем људима, али не бих никад да изгубим себе кроз сарадње. Мој профил јесте првенствено о путовањима, али неријетко волим да се бавим и друштвено корисним темама, попут загађења ваздуха. Сматрам да се то тиче свих нас, а људи на друштвеним мрежама могу утицати на ширу јавност и друштвене масе - увјерена је Маја.

Нова мјеста прво је оставе без текста, а онда претворе у приповједача па би тако анегдоте, искуства и ситуације са путовања, Маја могла препричавати данима.

Љубав према путовањима, прича, траје од малих ногу, а то прати и љубав према фотографији и писаној ријечи. Пропутовала је пола Европе, а може се рећи да је загазила и на афрички, али и азијски континент.

Она говори енглески језик, а жеља јој је да научи италијански, док јој се њемачки и мађарски најмање допадају.

На питање да ли би се могла одлучити за једно путовање из снова, истакла је да би то био - Перу.

- Једна од мојих највећих жеља је путовање транссибирском жељезницом од Монголије до Бајкалског језера, јер о томе маштам још од када сам имала 12, 13 година, када сам као дјевојчица погледала једну репортажу о томе. Осим тога, вољела бих да одем у Перу, да обиђем Јужну Америку, али и дио Европе у којем до сада нисам била, попут Андалузије - рекла је Маја додајући да ове године има у плану да обиђе једну егзотичну дестинацију, не откривајући коју, али истичући да јој одредишта попут Дубаија и Малдива нису привлачна.

Инспирација

Инспирацију за путовања и дестинације које жели да обиђе Маја проналази у свему око себе. У бојама, мирису и детаљима, а највећа подршка су јој породица и пријатељи без којих, како истиче, не би могла ништа од овога реализовати.

На путовање најчешће иде са пријатељицом из дјетињства, која ју је на неки начин и највише подржала, јер је прва била ту када је требало устати у четири ујутро и ходати по, како сама каже, разним “чукама”.

Осим ње и осталих пријатељица, нове предјеле истраживала је и са супругом или заовом, а када је ријеч о дјеци, са њом највише воли да путује најмлађи син.

- Људи су путовали и прије “Инстаграма” и гријеше ако мисле да, ако нешто ниси објавио, ниси ни био, али једноставно је дошло такво вријеме. Већина инфлуенсера инспирацију и масу добрих идеја проналази на “Пинтересту”, али га ја ријетко користим - рекла је Маја.

Некима је, како истиче, чудно што устане веома рано због добре фотографије и обиласка неке дестинације јер сматрају да се мучи, али она каже у томе ужива.

Ова шармантна жена идеје о томе како ће фотографија изгледати смишља сама, а испод сваке објаве стоји детаљан опис шта се све и за колико новца може посјетити у неком граду, гдје има паркинг, колико кошта улаз у неки музеј или која је храна добра.

С обзиром на то да јој је породица управо и највећа подршка, питали смо је како они реагују на учестала путовања и какве су реакције околине, генерално.

- Породица је стуб свега и без њих ништа нема. Они су задовољни, јер сам ја испуњена у цијелој тој причи и заиста ником ништа не фали. Постоји доза љубоморе и зависти код неких других људи, али када бисмо гледали шта свијет каже, не би нас нигдје било - рекла је Маја.

Богатства далеких крајева

О путовањима су записани многи цитати, а да онај ко доноси кући богатства далеких крајева, мора прво да та богатства носи у себи, само је један од њих. Рекли су и да је свијет једна велика књига, а они који нису путовали, прочитали су само једну страницу, као и да не постоје путовања која не промијене особу барем дјелимично.

На питање шта је за њу путовање, Маја са страшћу и сјајем у очима, одмахну руком и рече: “Све”.

- То је богатство и уживање тијела и душе у сваком смислу, али првенствено једно благо које је непроцјењиво. То што се добије од њега више је од било ког богатства. Није то само упознавање и доживљај природе и архитектуре него и упознавање нових људи, што је, у ствари, најљепше у свему томе - рекла је Маја.

Додала је да је много квалитетних људи упознала захваљујући “Инстаграму”, али и путовањима.

- Веома сам захвална и поносна на сарадњу са “Смиљић турсом”, гдје су препознали мој потенцијал и позвали ме да путујем с њима и напишем свој суд. Сви су веома дивни и када сам их питала зашто су баш мене одабрали од толико људи који пишу травел приче, кажу да им се свидјела искреност и аутентичност - каже Маја.

Предности и мане

Прије самог путовања, како каже, веома је битно да се направи план и програм, а све зависи од тога на који начин неко путује, да ли у слободној режији или у склопу туристичког аранжмана.

Сви они који пишу о путовањима, како прича, потенцирају јефтиније летове и путовања авионом, али нико не каже колико се уз то крије скривених трошкова попут смјештаја, превоза, изнајмљивања аута, додатног пртљага па и водича.

Маја планира да на свом “Инстаграм” профилу ускоро објави све детаље о предностима путовања аутобусом или аутомобилом.

Свако путовање, објашњава, има своје предности и мане, ако се путује са агенцијом, много тога се обиђе, али мало је слободног времена за самостални обилазак, а ако се иде у слободној режији, најбоље је да људи прегледају профиле травел блогера, јер ће сазнати за многе занимљиве дестинације које се могу обићи за мало новца.

Своју земљу Маја је, као и већина људи, почела да обилази за вријеме пандемије вируса корона, када су све границе биле затворене и када се није могло путовати у иностранство.

- Сви маштају о нестварним престоницама, па љепоте у својој земљи неријетко занемаримо. Нека мјеста у свом граду сам обишла и истражила први пут током пандемије вируса корона, што није баш за похвалу. Корона је донијела много ружних ствари и не желим да се икада више понови, али је, с друге стране, многе натјерала да се окрену домаћим дестинацијама - рекла је Маја додајући да је наша земља, која крије бројне природне и туристичке љепоте, још недовољно истражена.

Детаљи

Посматрајући Мајин профил на “Инстаграму”, свакој жени за око западне њен помало несвакидашњи, али очаравајући стајлинг.

Симпатично је да увијек искомбинује стајлинг са ситним упечатљивим детаљима који се уклапају уз одређену дестинацију.

- Увијек носим ормар ствари са собом и хаос ми је да се спакујем, али на путовања сам ишла и са авионским ручним пртљагом. Више волим да имам масу комбинација - рекла је Маја.

Објаснила је да није неко ко слијепо прати модне трендове.

- Нисам “Зара дјевојка” и више волим да “ископам” неки комад одјеће у половној роби, јер је уникатнији. Не волим униформисаност и оквире било гдје, па ни у облачењу - казала је Маја.

Шешири, капе и беретке њен су својеврсни заштитни знак па се тако труди да их уклопи у амбијент који посјећује. Тако се љубичаста трака на сламнатом шеширу савршено уклопила у поље лаванде, док су се црвена беретка и зелена хаљина савршено сјединиле са љепотама Италије.

Ову заљубљеницу у путовања Тоскана је посебно фасцинирала и част грађевинама, долина Валдиорсије је нешто невјероватно, што би сваки љубитељ природе, истиче, требало да искуси.

Због тога са путовања за успомену највише воли да донесе комадић нечега из природе, када год је то могуће.

- Раније сам носила магнете и тога је било превише па сам одустала. Зато сада у посљедње вријеме са сваког путовања вратим шешир или капу, а посебно волим да купујем неку храну или пиће који су аутентични за то мјесто - рекла је Маја.

Анегдоте

Анегдота са путовања Маја има много, али обилазак Бобијашког ока, код Санског Моста, остаће посебно урезан у њено памћење. Наиме, жељела је да са другарицом обиђе ово мјесто за које се везују многе легенде, али им је на путу до тамо стао аутомобил. Било је љето, већ је пао мрак, а у близини су биле само двије куће, од којих је једна била закључана, а “чувале” су је кошнице са пчелама. Како каже, у том моменту кроз мисли су јој пролазиле сцене из познатих хорор филмова.

- Закуцала сам на врата друге куће, из које се чула опера. На вратима се појави старији брачни пар, који нам није могао помоћи. Вратила сам се до другарице која је чекала крај аута и тада ми је рекла: “Слушај, ми смо овдје сада и 'ајмо обићи то због чега смо дошле, па ћемо се снаћи”, прича Маја.

Убрзо су се ту нашли неки људи који су им помогли.

- Рекли су нам да смо почаствоване јер смо се ту задесиле с обзиром на то да је тих дана на том мјесту Жељко Самарџић снимао спот. Као да ће то ријешити све наше проблеме - присјећа се Маја.

Пратите нас на нашој Фејсбук и Инстаграм страници и Твитер налогу.