Он је обишао сваку земљу на свету

Telegraph

Један Енглез би могао да буде најмлађа особа која је у свом животу посjетила свих 196 интернационално признатих држава, уколико се његова тврдња покаже тачном.

Џејмс Аскит који има 24 године је почео путовања по свијету од када је постао студент у 2008. години и до сада у свом пасошу има на десетине печата земаља у којима је био, на основу чега тврди да је најмлађа особа која је посјетила све земље на свијету.

Упркос својој младости, каже да није био у ни у каквој журби и да му је једини циљ био да прије своје 25. године посјети сваку земљу на свијету прије него што напуни 25. година.

"Вијетнам је прва независна земља коју сам посјетио и тамо сам остао 3 мјесеца, а у Америци и Канади сам провео пет мјесеци и био у 27 савезних држава укључујући Хаваје и Аљаску", рекао је Џејмс Аскит.

Он процјењује да су га сва путовања укупно коштала око 150.000 долара, а новац за путовања је дјелимично прикупљао и тако што је прихватао повремене послове у ресторанима у баровима у земљама које је посећивао.

"Обожавам адренаилин који доносе путовања, али увијек изгледа изаберем најгори мигући моменат да посјетим већину земаља. Тако сам у Либији био три седмице прије него што је Гадафи збачен са власти, у Авганистану двије недеље након терористичких бомбардовања у Мазар е Шарифу, али сам углавном успио да са мјештанима успоставим добар контакт и стекнем увид у живот у тој земљи."

"Најдуже сам се задржао у Африци - шест мјесеци - путовао сам од Сенегала до Конга и онда назад преко истока Африке, а на својим путовањима је било много малих земаља и чудноватих и опасних прелазака граница код којих сам морао да имам потпуно пјоверење у људе који су ми били водичи".

Након повратка кући Џејмс каже да је његова жеља за путовањима далеко од испуњења и да још увијек са њима није завршио. Већ се припрема и узбуђен је због пута на Тахити, Ускршња острва и Антарктик слиједеће године.

Његов подухват још увијек није забиљежен и званично признат у Гинисовој књизи рекорда.

Прошле године Грем Хјуз је оборио рекорд и тако постао прва особа која је посјетила 201 земљу на свијету без коришћења авиона или неког другог ваздушног превозног средства.

Разлике у броју земаља које се у ова два случаја наводе резултат су различитог тумачења колико заиста земаља у свијету има. Постоји 196 међународно признатих држава, иако према другој методологоји постоји 201 држава, укључујући и неке које нису универзално признате.

Пратите нас на нашој Фејсбук и Инстаграм страници и Твитер налогу.