Бер Грилс: Митови о преживљавању у дивљини

Aгенције

Бер Грилс, познат по занимљивим серијалима преживљавања у дивљини, обишао је готово цијели свијет и суочио се са разним опасностима.

Он сада савјетује почетнике који желе да истражују природу о томе како да што безбједније прођу кроз авантуру.

Митови о преживљавању

Мит 1: Један од најчешћих митова је да ако вам се ауто поквари у пустињи, треба да одете са тог мјеста и пронађете помоћ.

То није добра идеја – људи због ње умиру! Они погрешно претпоставе да насељено мјесто не може бити удаљено више од неколико километара и врло брзо их у пустињи сусретне дехидрација и смрт.

Останите ту гдје сте, обезбједите се и чекајте на спасавање.

Мит 2: То што вода планинског потока изгледа бистро и примамљиво, не значи да је безбједна. Никад се не зна шта се у њој налази – можда је негдје узводно леш животиње.

Увијек треба прокувати воду, како бисте се заштитили од бактерија које изазивају дијареју.

Мит 3: Још један широко распрострањен мит је да по сваку цијену морате да нађете храну. То није истина, јер без хране човјек може да преживи недјељама.

Ваш главни циљ треба да буде проналажење склоништа и воде.

Почетничке грешке

Прву почетничку грешку направио сам кад сам имао осам година. Био сам с татом у планинама када је наишла олуја и помислили смо: "Знамо пут до подножја, само треба ићи доле". Међутим, ми нисмо могли да видимо куда идемо и кренули смо у погрешном правцу.

Провели смо цијелу ноћ лутајући, потпуно исцрпљени, дезорјентисани и готово смрзнути. На послијетку, наишли смо на малу стазу и вратили се кући.

Лекција је: не покушавајте да се пробијате кроз олују. Концентришите се на проналажење безбједног мјеста и заклона од вјетра.

Исто важи и за пустињске олује. Људи крену кроз најгоре сметове мислећи да ће пронаћи излаз, али не знају да је никад не могу побједити.

Најгоре грешке праве људи који нису стрпљиви. Најбољи примјер је успон на врх неке планине. Пењачи који мисле да достизање врха није нарочит изазов, крену енергично и за то вријеме остану без снаге.

Притом, не умију да прочитају знаке да би требало да се врате назад. Они остану заглављени на планини јер су преуморни.

Многи због тога умру.

Често људи пођу у планинарење, а да се ником не јаве. Чак и фина, лагана шетња неким успоном, може се преокренути ако уганете ногу или се изгубите.

Колико год стаза била "скромна", реците некоме гдје идете и када ћете се вратити. Тада вам неко може помоћи.

Још једна почетничка грешка је потцјењивање висинске мучнине и њених посљедица. Све је много горе када сте високо на планини; морате се борити са дехидрацијом, хладноћом, вјетром, мучнином...

Често сам виђао људе, а и сам био међу њима, када су морали да иду "четвороношке" како би прешли раздаљину коју би на нивоу мора могли да претрче као од шале.

Преживљавање је много теже на великим надморским висинама.

Некада, додуше, морате прекршити сопствена правила и вјеровати инстинктима. Добар авантуриста зна кад шта треба да уради.

Било је тренутака док смо снимали емисије када је одлука да се пробијамо кроз олују била исправна, али и оних када смо ишли наизглед утабаном стазом, па наилазили на одроне и нестабилне терене.

Морате себи дати простора да погрешите. Морате мислити и на најгоре и размотрити шта ћете урадити ако ви, или неко с ким сте пошли, буде повређен.

Дајте себи времена да доносите одлуке, јер посљедице вас могу пратити читавог живота".

Иначе, завршен је и нови серијал са Бер Грилсом у главној улози "Get Out Alive with Bear Grylls" који се емитује на америчкој телевизији NBC.

Пратите нас на нашој Фејсбук и Инстаграм страници и Твитер налогу.