Грабовац о критикама због састанка са Додиком: Шта је требало, да нападнем човјека?

ГС

БЕОГРАД - Добитник Нинове награде, књижевник из Бањалуке Стево Грабовац рекао је за РТС да критике које су му упућене зато што се састао са предсједником Републике Српске Милорадом Додиком, указују на лицемерје, додајући да га претјерано не занимају.

-Прије него што се десио тај сусрет, постојала је прича како сам ја књижевник, награђени књижевник који ради у једној продавници, да друштво не одговара на позиве књижевника, да га не интересује положај књижевности. Онда када се деси било каква реакција истог друштва које тако осуђујемо, онда и мене осуђују. Мислим да је то крајње лицемјерно, не улазим у то уопште ко је доносио било какве закључке на основу тога. Апсолутно ме не занима, искрено - навео је писац.

Данас, како каже, влада атмосфера – ако ниси са нама, против нас си: „Сви тврде да смо само своји, да смо слободни, а нисмо заправо – сви смо укалупљени.“

-Дакле, ја сам тамо био као књижевник, добитник Нинове награде, а не као Стево Грабовац. Мислим да се то мора раздвојити. Ако сам имао прилику нешто да кажем, ја сам то рекао. У овом случају пружена ми је прилика да нешто кажем и ја сам ту прилику искористио. Не разумијем зашто је сад одједном погрешно. Шта је требало? Да нападнем човјека или шта“ - упитао је Грабовац.

Његов роман „Послије забаве“, за који је награђен, како каже, је роман о траумама и несрећама које су услиједиле послије срећног времена осамдесетих година прошлог вијека.

Каже да то није ратни роман, већ да има ту „несрећу“ да се радња одиграва током рата.

-Сам злочин који ту описујем нема везе са ратом. Има само ту несрећу да се десио током рата, па се онда повезује са ратом и са војскама које су ту учествовале и које су, заправо, проводиле опсежну операцију трговине органима, за коју су добро организоване међународне групе. Дакле, самим тим, рат је само плодно тло за такво нешто. Нажалост, кажем, има толико везе са ратом што се дешава у самом периоду рата. Али сам роман, заправо, има врло мало додирних тачака са ратом - наводи писац у интервјуу за РТС.

Повезани текстови:

Стеви Грабовцу уручена "НИН"- ова награда за најбољи роман године

Стево Грабовац први пут за медије у Српској након освајања НИН-ове награде: Живимо у ери притиска да треба мислити позитивно