РЕЦЕНЗИЈА “Монарх: Насљеђе чудовишта”(2023): И људи су важни VIDEO

У моменту када је успјех филм Гарета Едвардса “Годзила” из 2014. године покренуо франшизу “Монстерверс”, која је девет година касније стигла до пет играних филмова, било је очекивано да ће заједнички пројекат “Ворнера” и јапанског студија “Тохо” добити и телевизијске пројекте, како би искористио интерес стриминг публике и заокружио креативни свијет серијала.

Прво је на ред стигла млађа публика, циљана солидном анимираном серијом “Острво лобања”, а потом је почело емитовање и игране серије “Монарх: Насљеђе чудовишта”, која се бави мистериозном организацијом из наслова и историјом њених оснивача породицом Ранда. Да буде занимљивије, нови пројекат је фокус приче пребацио на људе, а не чудовишта, што се уз присуство легендарног Курта Расела у глумачкој постави испоставило довољно да добијемо занимљиву и забавну серију.

Аутори Крис Блек и Мат Фричем нису измишљали топлу воду, већ су искористили Едвардсову базичну формулу “атрактивно чудовиште плус врхунски глумци” и само су је разрадили у телевизијском формату. Уводећи нас у причу прологом у којем Вилијам Бил Ранда (Џон Гудмен) бјежећи од чудовишта на Острву лобања баца у океан торбу са дигиталном архивом, серија нас враћа у 2015. годину, након Годзилиног похода на Сан Франиско и обрачуна са Муто титанима, да би потом у два временска тока радње једним у садашњости, једним у прошлости пратила претке породице Рандо, младог Била (Андерс Холм), његову супругу Кеико (Мери Јамамато) и њиховог сина Хирошија (Такехиро Хира) те њихове унуке Кејт (Ана Саваи) и Кенатро Ранду (Рен Ватанбе). Заједничка повезница оба тока радње јесте лик пуковника Лија Шоа, којег у старијем издању тумачи Курт Расел, а у млађем његов син Вајт Расел кроз његову везу са породицом Рандо и “Монархом”. Оволико ликова и хронолошких нивоа приче могло је лако завршити у конфузији, али Блек и Фричем (иначе искусан стрип-аутор) су били довољно талентовани и посвећени материјалу да поставе јасан заплет и расплет те креирају убједљиву карактеризацију ликова, а потом остатак посла препусте живим глумцима и наравно дигиталним чудовиштима.

Предвођени иконичном појавом Расела старијег, остатак глумачке екипе, укључујући и његовог насљедника, шармантно и увјерљиво гради своје ликове, не узимајући себе преозбиљно, али и не дозвољавајући себи да отаљава посао између двије појаве ЦГИ чудовишта. И колико год титанска чудовишта јесу централни мотив око којег се плете прича “Монарха” (и због којих се да се не лажемо цијела франшиза гледа), овдје се јасно види да су и људи подједнако важни за њен успјех код публике.

Мајсторски изграђена трилерска тензија серије, прије свега кроз фрагментирано и скромно појављивање титана, гдје кроз очи јунака откривамо дијелове џиновске слагалице обавијене тајнама, а која сеже у дубоку прошлост људске врсте уз животне посљедице ове мистерије на неколико генерација породице Ранда, добијамо савршену контрапункт на емоционалном плану. Укратко, акција и драма у овом случају су у савршеној равнотежи, што је довољно да, уз мало хумора и мистерије, серија “Монарх” постане једно од најпријатнијих стриминг изненађења године и један од најбољих дијелова комплетног “Монстерверса”.

Наравно, ако можете повјеровати да унутар земље постоји вишедимензионална шупљина, настањенима џиновским чудовиштима, које се хране радијацијом и да тајанствена организација “Монарх” уз помоћ Годзиле и Кинг Конга, штити људску врсту од њихових напада и уништења. У случају да не вјерујете својим очима, вјерујете Курту Раселу, човјеку који је током каријере био Снејк Плискин, зауставио монструозног Створа, носио пиштољ Вајата Ерпа и гитару Елвиса Прислија. И дочекао да крене у рат против Титана у првим редовима.