РЕЦЕНЗИЈА - “Локи 2” (2023): Рођен за тријумф VIDEO

Уласком у четврту и пету фазу “Марвелов” филмски универзум почео је да показује знаке ауторског замора уз све евидентнији па­д гледаности, зараде и креативности. То је посебно видљиво у новим филмовима серијала, који нису могли достићи ниво квалитета који је у посљедњих 15 година пројектима студија “Марвел” омогућио статус суперфраншизе, претварајући их у један од највећих феномена у историји поп културе.

Да буде трагичније, рјешење за њихов проблем све вријеме им стоји пред носом и солидно функционише у одјељењу серија, рађеним за стриминг сервис “Дизни плус” попут “Џесике Џонс”, “Панишера” ,”Вандавизије”, “Мјесечевог витеза” и посебно “Локија”. Довољно је довести талентоване људе који познају базични стрип универзум и дати им одријешене руке да направе серије, које не играју по правилима маркетинга или трендовских културолошких струја подилазећи публици, већ стварају врхунске ликове у врхунским причама, које квалитетом саме окупљају публику.

Такав је креатор “Локија”, сценариста Мајкл Волдрон, који је умјесто политички коректне патетике и банализације садржаја одлучио да од “Локија” направи ултразабавни експеримент на тему мултиуниверзума уз духовите посвете златној ери “Марвелових” стрипова и откаченим референцама на поп историју.

Полазећи од непретенциозне и духовито постављене сценаристичке платформе, препустио је врхунској глумачкој и режисерској екипи да његове сумануте заплете о нордијском богу лажи и преваре, контроли времена и крају мултиуниверзума талентом и трудом претвори у врхунски производ, који је разбарушеним шармом и динамиком одувао не само добар дио телевизијске конкуренције већ и највећи дио матичне филмске продукције студија “Марвел”.

Волдрон, који није само радник, већ и обожавалац “Марвела”, знао је да је његов главни адут и темељ цијеле приче Том Хидлстон као шармантни Локи, лукави, нарцисоидни и преварантски нордијски бог са комплексом ниже вриједности због свог статуса нахочета и вјечне замјене за брата Тора. Он заплет плете око Локија, који се након бјекства из заробљеништва “Осветника” нађе у канџама мистериозне организације ТВА, основане и постављене да контролише временске рукавце свемира (Света временска линија), од стране мистериозног господара времена, познатог и као Онај који остаје (Џонатан Мејџорс).

Локи се на крају тријумфалне прве сезоне нашао у чудном парадоксу, који изазива његова женска варијанта Силвија (Софија ди Мартино) убијајући Оног који остаје како би срушила сурову владавину ТВА, али тиме само отвара пут његовим много горим варијантама изазивајући колапс Свете временске линије и самог мултиуниверзума. Укратко, једна бесмислена, апсурдна и уједно крајње забавна ситуација као створена за суперхеројску серију, у којој је главни јунак супернегативац који открива своју добру страну, заљубљује се у самог себе у женској варијанти и покушава уз малу помоћ пријатеља и савезника да спасе свијет до чијег је уништења управо он довео. Није вам баш најјасније? И не треба да буде, поручује ауторска екипа “Локија”, ово је само суперхеројска забава и треба да се забављате, а не да брините о метафизици, људским правима и отварате потенцијална нова тржишта, уз бесмислене смјернице које одређују похлепни менаџери “Дизнија” и анонимна интернет руља.

И кад гледате Локија, стварно се забављате уживајући свим чулима, док фантастични Хидлстон, окружен чудним типовима попут агента Мебијуса (Овен Вилсон), мајстора Оуробороса (Ке Хју Кван), научника Виктора Тајмлија, претече Канга Освајача и Оног који остаје, те гомилом других ликова, покушава да спасе универзум од пропасти.

Хистерични темпо режије и монтаже из епизоде у епизоду диже адреналин до максимума док пратимо јунаке који испаљују бесмислене реплике као: “Укључи мултирепликатор”, или “Поправимо временски разбој”, а које у апсурдном свијету суперхеројштине дјелују увјерљиво и логично. Наравно, на крају главни јунак мора преузети сав терет на своју божанску главу прихватајући дужност за коју је, како сам каже, створен рођењем, а то је одрећи се љубави и живота како би сјео на Престо времена и сачувао све његове рукавце рукама, жртвујући себе за универзум, који никад није био на његовој страни. И ако то није херојски, онда не знамо шта јесте!