Подсјећање на популарне филмове који су премијерно приказани прије 15 година

Приредила: Илијана Божић

БАЊАЛУКА - Уједињујући различити врсте умјетности, односно књижевност, музику и глуму, филмови доносе занимљиве приче и приказују свијет из различитих перспектива.

Филмска остварења саставни су дијелови модерне културе, публика жељно ишчекује нове теме и ликове на екранима, а ми ћемо се овим текстом присјетити филмова страних продукција који су настали прије 15 година. Издвојили смо пет остварења која вриједе погледати и данас, а која су након изласка и премијерних приказивања побрала позитивне оцјене критике.

“У Брижу”

Овај филм из 2008. године потписује режисер Мартин Мекдона, а ријеч је о занимљивој комбинацији црног хумора и гангстерског филма. Прича прати двојицу професионалних убица који су на задатку у белгијском граду Брижу. Главног јунака игра Колин Фарел. Према критикама ово је солидно остварење које плијени врхунским глумачким креацијама, посебно Колина Фарела и Рејфа Фајнса, те лијепим снимцима Брижа, али и напетим акцијским призорима.

“Љубав у Барселони”

“Љубав у Барселони” амерички је филм, за који режију и сценарио потписује Вуди Ален. Главне улоге тумаче Скарлет Јохансон, Пенелопе Круз и Хавијер Бардем, а за улогу у овом филму Пенелопе Круз је освојила “Оскара” за најбољу споредну глумицу.

Занимљиво је посматрати кадрове предивне Барселоне и укључити се у љубавну причу пуну интрига. Наиме, двије младе Американке боравећи на љетовању у Шпанији, заљубљују се у истог човјека који је сликар. Прича постаје још занимљивија када се појави његова бивша жена.

“Пусти правог да уђе”

Ово је интригантан и необичан филм шведског редитеља Томаса Алфредсона који доноси оригиналну причу о пријатељству повученог дјечака из шведске радничке класе и необичне дјевојчице за коју се испостави да је вампир. Ријеч је о адаптацији истоименог романа шведског писца Јона Ајвидеа Линдквиста, који је и сценариста филма. Иако је ријеч о још једној обради приче о вампирима, према оцјени критике вриједност па и ново у овом филму је то што је прича одлично прилагођена савременом свијету и сјајно је приближила готички период модерном тренутку. У главним улогама су шведски глумци Каре Хедебрант и Лина Леандерсон.

“Гран Торино”

Ријеч је о америчком филму који је настао у режији и продукцији Клинта Иствуда, који заједно са Би Ванг игра главну улогу.  Филм је добио добре оцјене критичара. Манола Даргис из “Њујорк тајмса” упоредила је Иствудову присутност у филму са “Прљавим Харијем” и “Човјеком без имена”, рекавши: “Прљави Хари се на неки начин вратио у “Гран Торину”, не ликом, него духом. Он лебди у филму, у његовим темама и сликама великих калибара, те наравно најочигледније у лицу господина Иствуда”. Магазин “Лос Анђелес тајмс” хвалио је Иствудову глуму и вјеродостојност у улози акционог јунака у добу од 78 година.

“Необични случај Бенџамина Батона”

Филм је инспирисан причом Скота Фицџералда из 1920. године. Радња прати човјека који се родио као старац, а како године пролазе он постаје све млађи и млађи. Филм је режирао Дејвид Финчер, а у главним улогама су Бред Пит и Кејт Бланшет. Остварење је оцијењено позитивним критикама, имало је 13 номинација за “Оскара”. Филм је освојио три “Оскара” и то за најбољу сценографију, за најбољу шминку и најбоље визуелне ефекте.