Научници осмислили систем за комуникацију са ванземаљцима? VIDEO

Агенције
Научници осмислили систем за комуникацију са ванземаљцима? VIDEO

Истраживачи Масачусетског института за технологију осмислили су необичан метод којим бисмо ванземаљским цивилизацијама могли да откријемо наше присуство, али и да им пошаљемо одређене поруке.

Тим научника, који је предводио Џејмс Кларк са Масачусетског института за технологију, наводи да би било могуће користити ласерску технологију за прављење “космичког свјетионика”, који би могао да привуче пажњу ванземаљаца, чак на удаљености од 20.000 свјетлосних година.

Нова открића, објављена у часопису Астрофизички журнал , показују да комбинација снажних ласера од два мегавата, који би били емитовани кроз масивни телескоп величине 30 до 45 метара и уперени ка свемиру, могли да буду “мамац”.

Са овом техником, инфрацрвена радијација би била довољно јака да је интелигентна врста ванземаљаца разликује од сунца.

“Једном када ступимо у контант са ванземаљцима, могли бисмо да користимо ласерски зрак за преношење кратких порука”, кажу истраживачи.

“Ако бисмо успјешно почели да комуницирамо могли бисмо Морзеовом азбуком да шаљемо поруке, а оне би тамо стигле за неколико година”, каже аутор студије Џејмс Кларк.

Ипак, оваква врста комуницирања би могла да буде успјешна само ако би неко у свемиру могао да протумачи знаке.

Тим научника је открио да би систем могао да се креира помоћу постојеће технологије и инструмената који би ускоро могли да се развију.

“Ово би био изазован пројекат, али не и немогућ”, истиче Кларк.

Иако сам пројекат наилази на добре реакције код људи, оваква ласерска технологија би могла да буде погубна по њихово здравље, али и да примјети нормалан рад сателита у свемиру.