НАСА тврди: Откривени докази о постојању живота на Марсу

B92
НАСА тврди: Откривени докази о постојању живота на Марсу

Годинама уназад је Насин ровер Кјуриозити скупљао узорке са површине Марса, да би данас коначно научници објавили да су на Црвеној планети откривени докази о постојању неколико органских једињења, каква постоје на Земљи.

Осим тога, научници су након мјерења нивоа метана у атмосфери Марса, коначно потврдили да се тамо дефинитивно нешто чудно догађа, као и да мисле да знају о чему је ријеч, пише Science Alert.

“Оба открића представљају велики продор у астробиологији”, тврди професор Инге Лоес тен Кате, геолог са Универзитета у Утрехту.

“Ти резултати нам убjедљиво указују на дуго очекивано откриће органских компоненти на Марсу!”

Резултати геолошке анализе материјала које је Кјуриозити сакупио на Марсу, омогућавају дубљу анализу и разумевање органске хемије 300 милиона година старих блатних стијена у два одвојена дијела кратера Гејл.

Пронађени узорци садржали су 2- и 3-метилтиофен, метантиол и диметилсулфид. Имена тих хемикалија можда не значе много већини од нас, али ареолози (геолози за Марс) сматају да оне предстваљају наговијештај да је органски хемијски састав тих стијена скоро идентичан онима на Земљи.

“На основу ових нових открића, Марс нам говори да би требало да још интензивније да наставимо да трагамо за доказима живота на тој планети”, каже Томас Цурбухен из Директората за научне мисије НАСА у Вашингтону.

“Потпуно сам увјерен да ће наше садашње и планиране мисије донијети још нових открића на Црвеној планети, која одузимају дах”, закључио је он.

Што се “мистериозног” метана на Марсу тиче, том гасу је потребно неколико стотина година да се разложи у присуству УВ свијетла, што на Марсу није случај. Таласи метана нестају како се појављују, шту указује да гас негдје “тоне”.

“Ово је први пут да смо примјетили да се процес повезан са метаном понавља, што нам даје траг у настојању да то разумијемо”, рекао је вођа другог тима научника Крис Вебстер из Насине Лабораторије за млазну пропулзију.

“Дуготрајни рад Кјуријозитија нам је омогучио да уочимо шему по којој се то 'дисање' одвија”, закључио је он.