Коначно откривена истина о лаксативном дејству кафе

Агенције
Коначно откривена истина о лаксативном дејству кафе

Научници су помно истраживали који састојак омиљеног напитка тјера људе на велику нужду.

Сви знамо да послије кафе често морамо на тоалет, али научници још нису у потпуности сигурни због чега тај напитак има лаксативно дејство.

Сигурни су једино у то да “зов природе” након испијања кафе није посљедица кофеина.

Научници са универзитета у Тексасу три су дана “појили” мишеве бескофеинском кафом и оном регуларном, и открили да је учинак једнак. Мобилност њихових цријева повећала се у оба случаја, преноси хрватски “Јутарњи лист“.

С обзиром на то да мишеви имају физиологију сличну људској, закључили су да ће и људи ићи на тоалет без обзира на то коју врсту кафе пију.

“Мишевима се након три дана третмана кафом повећала мобилност мишића танког црева”, казао је главни аутор студије Сјуан-Џенг Ши.

То значи да су они, баш као и људи, након кафе морали да обаве нужду, а установљено је и да се број бактерија у њиховом измету смањио.

Научници су овом истраживању прионули да би установили да ли кафа може да помогне као лаксатив људима који након операција пате од констипације.

Претпостављају да су за лаксативно дејство кафе заслужна њена кисела својства (пХ 5.0 - 5.1).

Установили су да виши ниво желудачне киселине, која настаје захваљујући хлорној киселини из кафе, активира рад пробавнога тракта.

Уз то, испијање кафе повећава количину хормона варења - гастрина, који опушта мишиће аналног отвора. Истовремено, омиљени напитак повећава ниво колецистокинина, који ослобађа ензиме жучи и регулише пражњење цријева. Ријеч је о хормону пробавног тракта који учествује у варењу масноћа и протеина, и дјелује као неуропептид.

Када је ријеч о “малој нужди”, зна се да кофеин из кафе дјелује диуретично и подстиче појачано одстрањивање течности из организма.